sâmbătă, 19 septembrie 2009

Ion Iliescu se pronunta pentru o discutie cu toate partidele in privinta alegerilor anticipate

Dupa ce, recent, seful statului a respins categoric ideea alegerilor anticipate, lansata de PSD, prin vocea primului-ministru Adrian Nastase, presedintele Ion Iliescu a revenit, ieri, nuantat, asupra parerii sale initiale. "Aici nu este vorba de conflicte de interese. Ce interese avem? Eu, daca as lua pozitie personala, as spune ca ma lasa rece, ca mi-e indiferent din acest punct de vedere. Dar nu mi-e chiar indiferent. Altminteri, am spus ca e o discutie libera, confruntarea argumentelor pro si contra, ca sunt si argumente pro - posibilitatea delimitarii in timp a alegerilor prezidentiale de cele parlamentare, care poate fi un avantaj", a declarat ieri seful statului, la Skopje, cand i s-a spus ca PNL i-a solicitat sa se pronunte in privinta alegerilor anticipate, pe motiv ca acest subiect nelamurit inca da impresia unor tensiuni in cercurile puterii. Seful statului s-a pronuntat deci pentru o discutie in privinta alegerilor anticipate cu toate partidele politice. Intalnirea era deja programata inainte de summit-ul de la Praga. El a precizat ca interventia sa de ieri a fost facuta pentru a nu influenta discutiile: "M-am abtinut sa ma mai abtin tocmai ca sa nu influentez opiniile, sa se confrunte parerile si vom ajunge la o concluzie convenabila si favorabila tarii". Altminteri, presedintele ramane la parerea sa dintai: "Am spus ca nu mi se pare si nici acum nu mi se pare potrivit. Adica mi se pare ca abia complicam lucrurile; in 2004, oricum raman alegerile locale, raman alegerile prezidentiale si atunci ocupam doi ani cu alegeri si campanie electorala?! ...2002, cu alegeri parlamentare, 2004, cu alegeri locale si prezidentiale... Se intinde perioada deranjata de campanii electorale".